شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
«تبعیدی‌ها»؛ روایتی از روزهای اسارت حاج محسن کرمی

حوزه/ کتاب «تبعیدی‌ها؛ روایتی از روزهای اسارت حاج محسن کرمی» تالیف حمید رستمی در انتشارات حماسه یاران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ کتاب «تبعیدی‌ها؛ روایتی از روزهای اسارت حاج محسن کرمی» تالیف حمید رستمی از سوی انتشارات حماسه یاران منتشر شد.

محسن با نام «عابد ابراهیمی» در سپاه کردستان فعالیت اطلاعاتی می‌کند ولی دلش گیر جبهه است و می‌خواهد هرطور شده راهی خط مقدم شود. از چهار سال قبل که پاسدار شده، اجازه‌ی جبهه رفتن را ندارد. به‌ناچار در یک فرصت مناسب خودش را بین بسیجی‌ها جا می‌زند و راهی جبهه می‌شود. بعد از یک نبرد سهمگین، با بدنی مجروح و نیمه‌جان در تک شلمچه - ۱۳۶۷ اسیر دشمن می‌شود. ماجراهای اسارت حاج محسن از همان لحظات اول که او را با فرمانده مهمی اشتباه می‌گیرند شروع می‌شود و تا پایان اسارت ادامه دارد. بعثی‌ها که خیالشان از ثبت نشدن نام حاج محسن و تعداد زیادی از اسرا راحت بود، هر بلایی می‌خواستند سرشان می‌آوردند.

حاج محسن جزو افرادی بود که بعثی‌ها آنها را جماعت شَغب یا خرابکار می‌نامیدند و مدام از این آسایشگاه به آسایشگاه دیگر و از یک اردوگاه به اردوگاه دیگر تبعید می‌کردند. بیشتر تبعیدی‌ها یا پاسدار بودند یا طلبه. تبعیدی‌ها زیر انواع شکنجه و تحقیر، کلاس‌های درس و آموزش قرآن و معارف را برپا کردند و با وجود ممنوعیت شدید، کارشان را تا پایان اسارت ادامه دادند.

کتاب «تبعیدی‌ها؛ روایتی از روزهای اسارت حاج محسن کرمی» تالیف حمید رستمی در قطع رقعی ۳۰۲ صفحه در انتشارات حماسه یارانه روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha